Tuesday, September 6, 2011

My first day as a practical student...

Fuhhhhh lega dapat meluruskan badan atas tilam yang empuk ditemani kipas yang berbunyi macam helikopter...Seronok beronok ronok...

Bukan ape kelegaan sangat..Hari ni first day aku berlatihan industri kat hospital KPJ kajang...Mak datuk penat ya amat..Padahal bukan buat ape pun..Duduk melanguk tengok orang buat keje je pun..Itu lah orang cakap duduk melangok pun penat kan...

Alhamdulillah,even aku sorang je praktikal kat KPJ kajang tapi semuanya okey..Mula-mula tu memang la agak nebes tapi bile sedapkan hati sendiri cakap orang lain pun boleh hidup sorang aku pun mesti boleh lama-lama jadi okey je...Masuk kat KPJ dengan penuh confident...Lega bile tengok staff KPJ kajang baik-baik belaka...Jumpe aku senyum je..Aku pun tak nak kalah lah menunjukkan gigi sepanjang berjumpa dengan orang...Orang cakap biar murah dengan senyuman ye dak..Baru di senangi ramai orang..

Tapi dalam kelegaan tu ade jugak musibat yang melanda...Tak nak cakap pasal ni..Rase nak meraung sambil guling-guling kuch-kuch ho ta hai dah ni..Aku di kejutkan dengan berita kurang sedap halwa telinga mendengar ini kan pulak hati hamba yang kecil ini..(*kate tak nak bagi tau tapi bagi tau jugak tu...)Bos  aku suruh aku pakai  baju putih,kain hitam  atau seluar hitam  dan paling sadis sekali  BERTUDUNG BAWAL putih...Bab  tudung bawal tu paling  aku sedih..Dah lamme meninggalkan era kegemilangan tudung bawal yang      lembik  dan susah nak  iron tu...Dussshhhh..Rase  nak tumbuk diri sendiri...

Abis ape  gune baju  kurung satu beg  myanmar aku  bawak dari pahang  semata-mata  nak  praktikal..Ape  gune??Ce  korang tolong jawabkan..Siap  dah plan nak borong  tudung nak matching kan dengan  baju..Musnah  berkecai  harapan...

Dah-dah..Tak nak  pikir pasal uniform  taik cicak  tu yang penting  aku habiskan latihan  industri aku ni dengan sehabis  baik...Positive nye  aku..Alhamdulillah...(^_______^)V

2 comments:

  1. Memang pening bila pikir uniform taik cicak ni..hahhahah..memang awak pakai kameja putih kosong ke

    ReplyDelete