Monday, October 17, 2011

kelas ibu-ibu perot boncit..

Assalamualaikum…

Tak tahu nak update ape kat blog ni..Semua pun pasal kerja je..Mane tidak nye dari isnin sampai sabtu kehidupan semua kat tempat kerja..Mane sempat nak bercerita pasal benda lain..

Ni pun nak bercerita pasal kerja lah ni..Semalam hari ahad kan..Disaat anda-anda semua sedang keluar bershopping,dating,jalan-jalan cari pasal aku pulak ade kat hospital…Kalau sebut hospital tu tak payah lah nak gelabah tanya aku sakit ape ke,cedera kat mane ke ape ke kan sebab nye aku datang hospital ni dalam keadaan sihat walafiat segar bugar…Hari-hari pun memang wajib datang hospital untuk bekerja..(eceh padahal praktikal je).

Semalam  bersamaan hari AHAD aku dipertanggungjawabkan (eceh ayat buku teks sangat) menguruskan parencraft class..Korang mesti tak tahu kan parentcraft class tu ape..Same lah dengan aku mase first time aku dengar..Aku ingat buat kraftangan.  Yelah dah ade perkataan ‘craft’ tu kan…
Meh sini nak jelaskan kat korang kelas ape sebenarnye..Actually kalau korang bijak dan tak bongok macam aku sure dah tahu kan yang sebenarnye kelas ni untk ibu-ibu mengandung..Ha cukup terang sampai situ je lah..Penat pulak nak terang panjang lebar..Yang pasti kelas tu untuk ibu-ibu yang berperut buncit dan ady babay dalam perot..Macam korang yang memang perot boncit dan ade baby cacing dalam tu belum layak lagi okey…




Seronok je tengok ibu-ibu comel yang bawak perot besar..Suami masing-masing bapak lah caring nye..Mereka semua pregnant anak first..Kalau dah anak ke 4 or ke 5 ape kejadah nak pergi kelas ni ye dak..Semua hal dah expert…Seronok je aku tengok pasangan-pasangan yang datang tu.

Tak pasal-pasal aku yang belum bersuami dan mengandung ni dengar talk pasal ibu mengandung..Tapi tak ape lah lah..At least aku dapat ilmu pasal kehamilan..Siap ajar teknik penyusuan lagi..Aku pulak naik malu sebabnye yang dengar sekali tu bapak-bapak..Aku malu lah wehh sebab aku anak dara lagi..Mau ko tak malu bile yang bagi talk tu siap bawak replika bentuk “nenen”..Malu dol..Tapi gua buat muka mak-mak je..Selamber je lah…

Nak anak comel macam ni...Kene kawin omputeh lah jawabnye...


Bila dah habis kelas tu tiba-tiba je naluri keibuan aku melonjak-lonjak naik…Haa macam mane tu????Calon pun tak ade nak kahwin..How nak ade baby pulak kan….Haruuuuuu….

No comments:

Post a Comment