Monday, October 3, 2011

Sepurnama sudah...

Minggu ni genap lah sebulan aku menjalani latihan industry (ayat buku teks sangat)..Alhamdullillah semuanya okey..Aku kene replace tempat customer service officer sebab die cuti bersalin..Jadi aku lah dipertanggung jawab meng take over kerja beliau..Kesian aku buat kerja tanpa boleh mintak ajar sape-sape sebab yang tahu pasal ni akak yang cuti tu je…Nasib sebelum die cuti die dah ajar aku ape yang patut..So sekarang ni aku dah tak rasa aku student praktikal tapi dah macam bos-bos dah..Duduk kat kerusi besar..Nanti aku plan nak beli blazer..Baru Nampak macam bos sikit tak pun peguam....hihihihihi…

Time rehat aku tak pernah keluar pergi makan..Aku makan dalam opis je..Konon-konon berdiet di samping berjimat..Padahal aku malu bile diorang ajak pergi makan…Nanti aku tak tau nak borak ape..Itu lah masalahnye..Dalam mulut aku kan konon-konon ade emas..Nanti cakap banyak terkeluar pulak emas tu..Hipokrit..Padahal kalau jumpe geng joyah aku lah penjoyah nombor satu…Jadi penyelesaian terbaik masalah aku ni ialah bawak bekal dan makan dalam opis sorang-sorang…Ohhh nyamannnn…

Asek bercerita yang baik je pasal praktikal kan..Ni nak cerita side buruk pulak….Entah ape lah tak berapa baik sangat nasib aku..Pernah jugak menyimpan harapan nak bertemu jodoh kat sni tapi macam taka de harapan je…Yang ade sorang mamat gatal yang mintak couple dengan aku mase aku baru jadi rakan sekerja die 3 hari..kau gileee..3 hari dah ajak couple..Kalau sebulan kerja dengan die mau die ajak aku kahwin..Choyyyyy…

Mamat ni memang menyeramkan aku…Gatal gile..Bile bercakap sentiasa nak bersayang2,berabang2..Entah bile aku naik taraf die jadi laki aku pun aku tak tau…Tak cukup dengan tu..Asal jumpe aku sentiasa paksa aku keluar dating dengan die..Siap berani nak mintak izin akak aku tu…Ko tak payah nak gentle sangat lah..Skanda pun ade,gf pun ade..Ade hati nak keluar dengan aku..Memang tak dapat lah…Terganggu betul emosi aku setiap kali bertembung dengan die…Rasa nak benti praktikal je….Nasib praktikal tak leh benti..kalau tak aku dah hantar surat resign dah…

Yang lain semuanya okey je melainkan cerita mamat gatal ni..Aku harap semuanya akan okey sampai lah ke hujung bulan 12 nanti…Okey byeeee..Nak sambung koreje….

No comments:

Post a Comment