Thursday, March 15, 2012

Saya motivate diri saya sendiri tanpa perlu pakar motivasi..Kerlassssss...


Cara aku motivate diri bile aku rase malas nak pergi kerja..Panjang gile tajuk entry aku..wahahahaha..
Kalau dulu kat sekolah,time diploma or degree ade je mangsa-mangsa yang aku jadikan sumber inspirasi untuk gagahkan diri pergi belajar..If dulu bila rasa tak semangat ingat kan diri dapat jumpe secret admire then terus bersemangant..But now, sorang pun sumber inspirasi aku tak jumpe-jumpe..Nak pergi kerja tu memang tak bersemangat langsung lah..Itu untuk bulan pertama kerja..
Tapi masuk bulan kedua aku dah ade cara nak motivate diri aku supaya rajin pergi kerja..Cara nya setiap kali before tido aku akan ingatkan kat diri aku yang lagi 5 tahun aku mesti jadi eksekutif and head of department kat mane-mane organization.  Jadi mengingatkan cita-cita aku tu maka terus lah rasa bersemangat.  Setiap kali bangun tido pun aku akan pikir benda yang sama..Dan yang penting aku nak tunjukkan pada orang yang pernah memandang rendah pada aku yang aku akan jadi somebody satu hari nanti..
Penting untuk kita motivate diri kita sendiri supaya terus bersemangat..Melayan culture organization yang agak berpuak-puak ni kadang-kadang buat aku rasa down gile..Tapi aku try positif kan diri..Aku tak akan jadi macam mereka dan aku tak perlu pikir ape orang pikir pasal aku yang penting aku buat benda yang betul..See, bekerja memang banyak mematangkan aku..
P/s: Korang pulak ape benda yang motivate diri korang..Sila lah buat entry jugak..hihihihihii…

No comments:

Post a Comment