Saturday, January 29, 2011

Aku yang berhati kental...

Ni  bukan nak cakap pasal aku yang berhati kental  sebab baru lepas kene tinggal  dengan incik boyfren  tapi aku nak cerita betapa kental nye hati  aku mase  makan  malam tadi cume makan  sesuku nasi  sahaja..Diulangi ye sesuku nasi sahaja....korang  caya tak???Memang harus percaya....Ni  kesinambungan entry aku  yang sebelum ni...Kan  aku ade cakap  samaada  aku nak sental je semua makanan tu or  masih  nak berdiet...

Hasilnye aku  cume makan nasi  sesuku pinggan  dah cume ratah-ratah lauk yang ade...Tapi kenyang gile..Lepas makan still rasa bersalah jugak...Perut dah rasa  nak meletup ni  sebab makan malam-malam..Bak kata  akak  aku    cik oren "kau makan  je ape yang kau rasa nak makan,selagi kau dapat  makan".  Macam  tu die cakap kat aku..Memang tak de la aku nak ikut..Kalau makan je ape yang ade macam mane nak kurus kan..Bab ni die positive sangat pulak dah..Tak paham aku...;p

Meh aku share dengan korang menu-menu yang aku makan time dinner dengan family aku tadi...Tapi gambar diambil dari google....Sorry gambar tak de so tak dapat nak letak dalam blog ni..Tak sempat nak tangkap gambar sebab masuk je kedai terus sental makanan yang ada..Tak kuasa nak layan bergambar-gambar ni..Yang penting MAKAN...Serbuuuuuuu..!!!!!!!

Ikan siakap 3 rasa (sekadar gambar hiasan)

Sayur campur (sekadar gambar hiasan)


Kerabu mangga (sekadar gambar hiasan)

Ayam masak halia (sekadar gambar hiasan)

Sup tulang (sekadar gambar hiasan)

Telor dada (sekadar gambar hiasan)

Jus oren (sekadar gambar hiasan)

Kadang-kadang kite juge perlu reward diri kite lepas berusaha menahan perut...Jadi aku anggap malam ni ialah mase aku mereward diri aku sebab berjaya menurunkan berat badan(ayat nak sedapkan hati sendiri lepas sental sup tulang malam-malam)...Sekian dari cik pada....

1 comment:

  1. kesian......

    http://www.clixzing.com/?ref=bakriibrahim

    ReplyDelete