Friday, January 28, 2011

Melaka banda raya bersejarah..

Dah lama sangat tak dapat nak update blog ni sebab line internet kat puncak alam macam ayam..Maksudnye lembap yang teramat sangat..Tu yang buat aku malas langsung nak update...Okey tinggalkan cerita line internet ni..Mari dengar cerita percutian budget aku dan kawan-kawan...

Destinasi yang  aku dan member-member decide nak pergi ialah mcam tajuk kat atas tu lah..Melaka...Melaka je??Jangan nak tanya macam tu ye sebab kami ni nak percutian yang paling dekat dan paling tak banyak pakai duit..Jadi melaka pun okey ape...;p..Para-para ahli rombongan terdiri daripada aku,Nui,Radi,Cik lis,Dilla dan Laily...Mereka semua ni housemate aku melainkan radi yang merupkan kawan aku dari diploma lagi..Kitorang ajak die sekali nak kasi meriah sikit percutian kitorang ni..Tu pasal die tibe-tibe tersesat sorang bukan housemate...heeeee...

Kami pergi naik bus je..Tiket pun murah je...Kan percutian yang ber budget rendah...kalau bawak kereta kang nak isi minyak lagi...Lagipun antara kami semua nui sorang je yang pandai bawak kereta..Yang lain pandai bawak basikal je...;p...Penat la die nak drive sorang-sorang..Lupe nak cakap..Percutian kami selama 2 hari satu malam...Kami tido kat hotel murah je...Meh aku kasi tnjuk bilik hotel sikit....=)...

maaf gmbar bilik tak nampak  sangat tapi gambar  model-model je yang lebih...

Seharian kami jalan kat bandar melaka tu..Part yang paling best bile time malam kami pergi naik cruise....Ni best gile sebab dapat tengok bandar melaka..Syokk wooo..Korang try la naik...Melayan perasaan je naik bot tu sambil dengar lagu-lagu jiwang...Feeling habis...Okey la..tak nak banyak cite..Korang layan je la gambar-gambar model-model yang tak bertauliah kat bawah ni di Melaka bandar raya bersejarah...Layannnnnnnn......



konon-konon mcam kulit album..hahaha..


Dalam bot..Tengah menghayati permandagan..ecehhh...

rumah kampung tepi sungai...cantik..


Kami bawah jambatan yang ade lampu2..Dah mcam kat disko je rupenye...


Menikmati makan tengah hari di johnny's..aku makan tomyam je..diet..;p

kami di melaka sentral..budget mcm kat airport..;D

menunggu bus sambil perasan2 model..;p

Aku harap lepas ni kite dapat spend time sama-sama lagi and bercuti kat pulau pulak ye kawan-kawan..Ni la pecutian ringkas aku bersama teman-teman..Nak pergi jauh-jauh duit tak berapa nak ramai..Tapi ini la memory untuk kite semua kan anje-anje sekalian...Love u all...mmmuuaaaaaahhhhhh....

2 comments:

  1. hahahahah...baru post ke akak oit....hahahaha

    ReplyDelete
  2. baru berpeluang..hehehe...line kat puncak alam kan mcm siput sedut..paham2 je la..hehehe..

    ReplyDelete