Thursday, August 4, 2011

Puasa ke tidak????

Hyee Assalamualaikum semua...

Korang puasa ke tidak hari ni???Pada yang uzur(wanita) atau kurang sihat dan tak mampu puasa tu boleh di maapkan lagi kalau tak puasa...Tapi tu yang segar bugar gebu duk belakang rumah melantak mcd tu ape hal???Cite sikit bro..???..Tang mana yang berdarah????Sendiri mau ingat la...Anak buah aku yang 6 tahun tu pun puasa okey...Malu sikit kat beliau...

Kesian jugak tengok anak buah aku kak husna puasa...Kite yang besar badak ni pun kadang-kadang tak larat nak puasa ni pulak budak kecik yang sememangnye kuat makan tu kan...Dalam pukul 4 petang die kemain terkinja-kinja lagi siap main basikal,lepas tu dok bace buku cerita kuat-kuat..Sikit pun tak nampak macam orang puasa...Jam dah pukul 6.15 petang mula dah melepek kat atas meja sampai nak senyum dan bercakap pun dah tak mampu...Itu la...Guna lebih sangat tenaga tadi kan...Terkinja-kinja tak hingat...

Aku ade tanya mak aku agak-agak umur aku berapa aku puasa penuh...Sebabnye aku mempunyai memori  singkat..Jarang aku ingat ape yang jadi mase aku kecik-kecik even time darjah-darjah...Mak aku cakap mase umur 6 tahun pun tak penuh lagi...Cehhh terok jugak aku...Husna mase umur 5 tahun pun tinggal 6 or 7 hari je...

Sebenarnye kan mak aku pun tak pernah tahu bile aku puasa penuh...Sebenarnye kannnnnnnnnn.......hihihihihihihi(gelak jahat)..Sebenarnye dulu mase aku darjah-darjah mesti mak aku ingat aku puasa tapi hakikatnya kat rumah bile mak aku pergi toilet or keluar aku pergi dapur tonggang botol air kat dapur laju-laju...Haaa part buat jahat ni boleh pulak aku ingat kan....

Mane gua boleh tahan beb...Bersusun je air masak tu kat almari dapur...Tak kan nak tengok je kan...Wajib la rasa sikit...hahaahahaha...Lepas dah minum tu buat la muka lesu..Jadi mak percaya la yang aku ni gigih puasa...Padahal dah belitter-litter air dalam perut aku tonggang..

Aku pun tak ingat umur berapa aku dengan jujurnye berpuasa...Haipppp sekarang ni aku tak buat dah perangai tak senonoh tu ek...Dah lama pencen....I swear....hahahahaha..Korang umur berapa pulak puasa penuh????Ce cite...Ce cite....

No comments:

Post a Comment