Thursday, August 4, 2011

Salam perantauan...Maaf tak dapat beraya bersama...

Bila bukak paper then bace ruangan salam perantauan mula la rasa jeles yang teramat sangat..Bestnye diorang boleh masuk surat kaba...Ehhhh itu tidak la jeles sangat sebenarnye...Yang lebih jeles bila diorang ade kat obersea..Seronok ke ek raya kat obersea...????Teringin jugak berhari raya kat obersea ni...Masalahnye over the river pun tak pernah...

Kalau aku tengok ruangan ni paling tergedik-gedik tengok post dari geng-geng lelaki atau lelaki perseorangan yang dok belajar kat oversea...Then, aim yang paling kacak sambil berangan dalam hati bertuahnye kalau aku dapat boyfren macam dia....Pandaiiii,Kacakkkkk,comelllll,duduk oversea pulak tu...OMG kacaknyeeeeeeeeeee kau...*gedik..

Serius jeles dengan diorang sebab berpeluang belajar kat luar negara...Itu la kau cik pada,dulu time sekolah malas belajar...Agak-agak kalau belajar rajin-rajin sekarang ni aku dah boleh sambut puasa dan raya kat Indonesia dah....Indonesia????Janji obersea ye idok...

Tapi sure diorang yang dok belajar kat luar negara tu meronta-ronta hati nak balik beraya dengan family kat Malaysia kan...Macam tak bermakna je raya if tak dapat bersalam-salaman dengan ibu bapa dan ahli keluarga...Uishhhh tak dapat aku bayangkan if aku tak dapat raya dengan family aku..Mau beraya dengan air mata...Orang minum air oren aku minum air mata je...



Noor Fahada Binti Ahmad, Roschester Institute of Technology,  New York, USA..
Ucapan: Mengucapkan selamat berpuasa kepada semua umat islam khususnye untuk keluarga di pahang...Maaf tak dapat pulang berhari raya bersama kali ni..sob sob sob...

p/s: Gambar macam minah indon ade hati cakap duduk kat new york...

2 comments:

  1. klakar sgt yg ni yunk...ala2 di perantauan gitu..like3...glak2 bce..:-)

    ReplyDelete
  2. sje je ina..tak de bahan nak cerita..hehehe..

    ReplyDelete