Tuesday, May 17, 2011

Kursus 3P bahagian 1

Hyee lega dapat mengupdate blog setelah beberapa hari tak bukak blog langsung sebab brodband dah kene potong then tak tau nak mintak  ehsan sape nak bayarkan..Anyone??Confirm tak ade kan...Jangan  nak berharap la..Ini pun aku  online gune  kawan aku  punye broadband yang pakai topup2 tu..Gigih kan aku..

Hari ni dah 2 hari aku kat shah  alam..Join kursus untuk  budak-budak yang dah habis  study..Jangan  tanya  kursus ape sebab aku  pun tak paham sangat cume yang aku  tau  pasal computer  then dapat sijil  then  boleh  gune time nak  cari kerja..Sebab  ape aku join  sebab PERCUMA..Itu yang penting  okey..So benda-benda  percuma ni semua orang suke kan..Kalau amik kat  luar kursus ni  mahal woooo..

Semalam  aku dengan nui,cik lis,laily and dila pun register la kat kolej kenanga kat UITM Shah Alam..Asrama ni agak  lama..Jauh beza  dengan  asrama dekat puncak alam..Ehh bukan nak compare2  kan cume bagi tau je..;p..Bila  dah macam asrama lama ni mula la aku pikir bukan-bukan..Yess  aku seorang penakut..Satu bilik 2 orang..Haishh asal la tak satu bilik 10 orang ke kan..Tak ke lebih meriah..Actually bukan nak meriah sangat tapi tak la takut sangat..hehehehe..Dan toilet nya kat luar bilik..Itu  la yang buat aku lemah  tu..

Hari  first kami mandi siap 4 orang sekali serentak..Laily keluar so tinggal la kami berempat...Dah la agak lewat malam mase tu..Masing-masing dah  janji nak tunggu each  other kalau dah siap..Yang paling  cuak nak  kene tinggal sure la aku sebab aku mandi  paling lama antara mereka ni..Tapi  nasib  baik diorang tak tinggalkan aku..Kalau tinggalkan tu sure putus kawan tu..Sanggup kan..;p

Dah settle semua mandi kitorang duduk kat depan sinki sambil tunggu cik lis basuh  muka..Then aku tanya Dilla..

"sape  shower last tu??"

"Shower tu tak ade orang,terkunci dari  dalam" Dila  jawab tanpa  rasa  ragu-ragu..

Terkunci dari dalam??Tak de  orang???Macam  mane dilla boleh jawab dengan begitu  selamber..Aku dah cuak  dah..Ikutkan kalau  aku  berdua  je  dengan  dilla  time  tu  aku  dah  lari laju-laju dah  tapi disebabkan budak2 ni nampak cool  je  aku  pun pura-pura la cool..

Then dah  settle  semuanya kami semua balik bilik masing-masing..Aku masih terpikirkan  soal shower  terkunci dari  dalam  tadi tu..Nantikan kesinambungan kisah bilik mandi terkunci dari dalam ni for the  next entry..Tungggggggggggguuuuuuuuu...

No comments:

Post a Comment