Thursday, December 2, 2010

Berapa ramai adik daaa......!!!!!

Aku bukan nak cerita pasal adik aku...Sebab aku tak pernah ade adik pun....ni cite pasal berapa ramai 'adik' dalam family aku....

First mesti la aku kan...mak ayah aku panggil aku adik sebab aku anak bongsu....Dalam family aku yang panggil aku adik cume dua orang kakak aku..yang lain2 tak pun..aku tak tau pasal ape diorg tak nak panggil aku adik..mugkin jugak jeles atau geli..ntah la kan..tapi aku rasa dalam hati diorang tu mungkin pernah gak teringin nak panggil aku adik....hahaha...cume malu tapi mahu....adik yang kedua dalam keluage aku pulak anak kedua kepada kakak aku yang no 2...korang paham tak ni????maksudnye akak aku no 2(k.ila) punye anak yang second...paham2 je la ek....die plak sume orang panggil adik sebab die bongsu jugak time tu....elok la kakak die kitaorg panggil kakak n die adik....tapi tak lama lepas tu lahir pulak adik die ni....Even die dah ade adik kitorg tetap panggil die adik jgk...die pun selalu je bahasakan dri die adik even dengan adik die sendiri...aku jeles part ni...aku sebenarnye teringin gak nak bhasakan diri adik kat family..baru la manja gitu...tapi aku malu n geli pulak....Adik ketiga dalam keluarga aku pulak anak kedua atau anak bongsu kakak aku yang sulung...yang itu pun family kitorang panggil adik..maknenye dalam family aku sekarang ni ade 4 orang "adik"....ha kalau sume adik2 ni berkumpul  satu tempat and ade plak yang panggil adik sure sume perasan...kalau yang kecik2 ni perasan boleh diterima lagi..tapi aku yang tua ni perasan malu jugak ...panggil org lain tapi aku yang menyaut kan.....Ini baru dua orang kakak aku kwin and ade anak...bayangkan kalau sume adik beradik aku kawin dan ada anak entah berapa ramai lagi "adik" dalam family aku ni....

Maka makin tergugat la kedudukan aku sebgai adik dalam family ni.....yang penting aku adik paling comel antara sume adik-adik yang ada...(^_^)


Tengok la kat bawah ni la  adik2 dalam family aku....


Adik yang first(yang pling tua);p

adik kedua

adik ketiga

adik ke empat

No comments:

Post a Comment