Sunday, December 26, 2010

My future husband....

Rase macam nak update jugak walaupun lappy ni kadang2 okey kadang tidak....

Ciri-ciri lelaki yang patut ada untuk calon suami aku...Agak-agaknye wujud lagi tak laki  yang macam ni????

1...Solat mesti penuh dan dia mesti menjaga solat dan juge agamanye...Tujuannye ialah bile die mampu menjaga solat dan juga agamanya insyaallah die juge mampu menjaga aku bile kami berkahwin nanti...Dan yang pasti die boleh membimbing aku ke jalan Allah....

2.Hormat ibu dan bapa die...If die  boleh hormat ibu dan ayah die insyaallah die juge mampu  hormat mak dan ayah aku serta seluruh ahli keluarga aku....Yang paling penting die hormat aku sebagai  seorang perempuan..

3.Dari keturunan yang baik-baik..Maksudnye aku tak nak la future husband aku nanti dari keturunan yang suke santau-santau orang ke,perompak ke,pendengki ke...kalau  family  die  baik-baik  insyaallah senang diorang  nak terima aku ataupun senang aku nak masuk keluarga diorang...

4. Senang dibawa berbincang..Daripada pengalaman lepas-lepas memang aku patut cari lelaki  yang boleh dibawa  berbincang dan  pandai selesaikan masalah..Jadi ape-ape hal senang la aku nak bincang dengan die even aku ade buat salah ke kan...

5.Sedap mata memandang...Maksudnye mata aku la..bukan mata orang lain yang pandang...Ini penting jugak sebab kalau dah mata sendiri nak pandang pun tak de selera mane nak datang bahagia tu kan...Tak perlu terlalu kacak  atau putih melepak...Biar sederhana janji manis tu ada....=)...

Buat mase ini..Itu je ciri-ciri yang aku rase patut ade...mane tau mase akan datang tamabah pulak ciri-ciri  tu kan....Aku bukan mencari kesempurnaan tapi bekalan untuk kebahagian mase hadapan...





Aku percaya lelaki baik untuk perempuan yang baik...Aku sentiasa cube untuk berubah kearah kebaikan supaya allah temukan aku dengan lelaki yang baik-baik..insyaallah...=)




No comments:

Post a Comment