Monday, December 13, 2010

KURUS Macam pelakon lisdawaty...!!!!!

Kali ni aku betul2 nekad nak kurus...Lepas aku tengok diri aku sendiri dalam gambar yang bermuka macam tomato aku dah resah hati dah ni....Lagi bertambah resah bile pagi tadi aku tengok tv dengan anak buah aku,husna (kakak,5) dekat channel astro ceria ade crite rafeeq tak silap aku....Dalam tu yang jadi cikgu budak tu Lisdawaty...Muncul je Lisdawaty dalam tv tu anak buah aku terus cakap...


Kakak: Mak su,bile maksu nak diet..kurus macam die tu..(smbil tangan tunjuk kat tv)..
Aku:kakak,maksu ni gemok sangat ke...(agak touching kat situ ye).
Kakak: yela..kalau kurus macam die tu kan cantik..Maksu diet la...Tengok kulit die tu cerah je..putih je...
Aku: Habis maksu ni tak cantik ke???Tak cerah ke???
Kakak: Yela..muka maksu tu ade jerawat...kat sni ade kat sni ade....(smbil tangan tunjuk kat bhgian kedua2 pipi,dagu dan dahi)...
Aku: Sangat speechless...(geram dalam hati)..jujur betul budak kecik ni..




Bermula pada saat dan detik itu aku dah nekad nak kurus..Aku percaya budak2 kecik ni sngat jujur..Die yang kecik pun dah nampak aku ni gemok ni kan pulak orang2 dewasa kat luar sana kan...Misi diet aku bermula pada hari esok bersamaan 13/12/2010..Tapi aku tak nak diet secara keras but just slow2 je dulu..Untuk dua minggu pertama ni aku ingat nak skip makan malam...Cube untuk tak nak makan malam dulu..Then baru try untuk makan nasi sekali sehari and after that aku nak try skip makan nasi terus....Orang cakap kalau nak kurus kene skip makan nasi..Tapi aku tak dapat la nak skip trus..Perut orang melayu..kene makan nasi jugak...Selain tu senaman jugak penting..Part ni yang susah sikit...Memang jarang la dapat buat..Paling2 pun sit up dalam umah..Tu je yang aku rajin buat pun...Kite tengok la hasilnye nanti macam mane ye...Kali ni kene nekad..Peduli ape orang kate..Tlong jangan kate kau ni dah okey dah..tak yah diet2...Aku tak perlu kate2 macam tu...Kata2 ni memang bagus tapi secara automatik patahkan semangat aku nak kurus sebab aku rasa aku macam dah kurus.....Lepas ni harap-harap bile ade orang jumpe aku ade la yang cakap macam ni..."wahh fada,kau dah kurus la sekarang ni.."..ha ayat macam tu la yang aku idamkan2 sangat daripada mula aku gemok lagi....


Kite tunggu hasilnye nanti..Samaada berjaya atau tidak..Kakak,lepas ni maksu akan jadi kurus macam lisdawaty tu....Tunggu ek kakak.......











No comments:

Post a Comment