Sunday, December 19, 2010

Membuat Onar di Mukabuku Ku.....

Hari ni aku dengan akak aku pergi bandar nak beli barang-barang sikit....Punye la susah kitaorang nak keluar berdua sebab mesti anak buah aku yang dua orang tu (kakak dan adik) nak ikut....Aku dah plan baik punye...Time diorang mandi la mase yang sesuai kami keluar...

Tapi elok lepas aku mandi tak sempat bersiap lagi diorang dah sudah mandi..Punye la cepat diorang mandi kali ni..Macam tau-tau je agenda kitorang nak tinggalkan diorang...Biasa nye puas la diorg main air dulu baru siap mandi....Bile diorg tengok je akak aku siap pakai baju lawa dan berseluar diorang pun sibuk tanya..."tam,nak pergi mane ni pakai seluar ni???...Akak aku terpaksa la menipu kan...

Lepas plan A tak berjaya aku move ke plan B...Aku bawak diorg masuk bilik dan ajak diorang tengok upin ipin...Patut nye diorang pelik kat sini sebab tibe-tibe je aku bermurah hati nak bagi diorang guna laptop aku...Tapi dah name pun budak-budak kan..Tak dapat nak tangkap keje keji aku tu.....Lepas aku dah bukak cerita tu aku pun tipu diorang cakap aku nak solat...Then aku masuk bilik terus sarung tudung dan bla......Fuhh lega..Dapat jugak lepaskan diri daripada diorang.....

Beberapa jam kemudian............
-
-
-
-
-
-
-
-
Sampai je kat umah anak buah aku (husna) dah mebebel-bebel dekat kitorang sebab tinggalkan die..Die kate die dah kumbah baju-baju kitorang dalam bilik...Gile dasyat aktiviti merajuk die...Die tak tau ke yang makcik-makcik die ni teramat "rajin' nak mengemas....Masuk je bilik aku tengok facebook aku ade terpampang kat laptop aku..Aku dah nak naik angin dah ni...Macam mane pulak mase pergi tadi aku pasang upin ipin tapi balik jadi facebook pulak dah....

Aku tengok je facebook aku kat bahagian chat aku tegor tiga orang....Aku antar msg macam ni jdfhadjhfsdjfhjkasdhfjhfa.....Sah ni mesti kerja kakak...Adoiii malu aku dekat orang yang dapat msg tu...Aku ingat die tegor kat chat je la..Sekali aku pergi kat profile aku tengok recent aktivit die pergi komen 3 orang kawan aku dengan benda yang entah ape-ape.....dhfhasfhjasdfhjsdhffjahsja...Sekal lagi aku malu..Aku bukan ape..Takut orang cakap aku gile atau sawan ye...Tibe-tibe pulak antar komen macam tu....Macam tak reti menaip pulak..Padahal hakikatnye budak berumur 5 tahun yang mengeja pun tak berapa mahir yang antar...Advance budak-budak zaman sekarang ni..

Habis digodam nye laptop aku...Aku mase umur 5 tahun dulu nak pegang komputer pun takut..Takut rosak tak pun meletop...Padahal tak logik langsung kan komputer tu nak meletop if aku pegang....



Moralnye daripada cerita ni ialah jangan biarkan laptop anda ditangan budak-budak berumur antara 4-5 tahun tanpa kawalan orang dewasa...SEKIAN.....

No comments:

Post a Comment