Monday, April 18, 2011

Hantu jeruk..

Korang semua ade yang suke makan jeruk atau asam tak???Tahu tak jeruk dengan asam tu ape??Kalau tak tahu tu memang bukan orang malaysia la tu..Aku suke gile dengan jeruk-jeruk and asam-asam ni since dari kecik lagi...Time aku kecik-kecik dulu rajin jugak amik duit mak 20sen pergi beli jeruk..Yang pasti mak tak pernah tahu okey..Kalau mak tau memang terok la kene marah sebab mak kata jeruk tu tak elok...

Tabiat pemakanan jeruk dan asam ni terbawak sampai la aku meningkat dewasa...Mase sekolah menengah dulu sambil tunggu bus nak balik rumah dengan perut yang tak isi ape-ape tu mesti aku tibai beli jeruk atau asam..Boleh dikatakan hari-hari..So hasilnye satu hari aku buang air besar keluar darah...Seram gile okey..Banyak hari pulak tu berdarah...Setelah dikenal pasti darah tu memang keluar mase aku buang air besar maka mak aku bawak aku pergi klinik...Risau jugak aku kot-kot doktor tu suruh bawak sample t*** pergi jumpe die..Geliiii wehhhhhh....Time tu cuak gile aku..Takut kene kanser usus ke ape ke kan..Mula la rasa insaf gile..Taubat tak nak makan jeruk-jeruk atau asam-asam...

Then lepas doctor cek die kate usus aku okey je..Tak de ape-ape pun..Cume luka sikit sebab tu berdarah...Aku agak mungkin sebab makan jeruk jugak kan..Dah puas mak aku bebel-bebel kat aku selama 7 hari 7 malam aku pun janji dengan diri sendiri tak akan makan jeruk dan asam dah...

Kalau dah name pun hantu jeruk kan mane boleh insaf lama-lama..Lepas je aku masuk kolej duk jauh dengan mak aku maka bermaharaja lela la aku makan jeruk dengan asam..Tapi time tu tak de pulak aku buang air besar keluar darah..So aku assume yang perut aku dah okey so aku boleh makan jeruk dan asam tu sesuka hati aku je..Sebabnye mak aku jauh so tak de sape nak marah aku...heeeeeeeeee...

Aku teramat suke benda masam-masam ni..Kecuali muka orang masam ye..Itu aku pantang tengok..Rasa nak   lempang-lempang je...Time amik degree pun aku masih gilekan jeruk-jeruk ni..Lagi galak aku makan sebab mak aku dah tak cakap ape-ape dah..Die dah lupe kot atau die ingat aku dah tak makan jeruk-jeruk ni..hehehehe...Ade satu hari tu aku makan jeruk campur kat putrajaya..Balik je puncak alam perut aku sakit gile..Serius rasa nak nangis time tu sbb mak jauh..Selalu mak aku yang urut-urutkan minyak...Bile ngadu kat mak aku,mak aku marah gile la sebab makan jeruk..Mak aku pesan kat aku makan la jeruk tu lagi..Buat ubat..Ade ke patut cakap macam tu..ish2..

Lepas kejadian yang sangat terok tu aku nekad tak kan makan jeruk atau asam lagi..Sekali lagi aku insaf..Tapi seperti biasa tabiat lama aku suke makan jeruk dan asam tu datang lagi..Aku dah lupe dah macam mane rase sakit perut yang aku rase hari tu...Sampai sekarang aku masih makan jeruk..Entah kenapa susah sangat nak tinggalkan benda-benda ni...Aku tau makan jeruk tu tak elok untuk perut..Aku tau semua tu tapi aku tak boleh nak tinggalkan jeruk dan asam aku ni....Risau jugak kalau ape-ape jadi kat usus aku ni nanti....

Saje buat entry pasal jeruk dan asam ni sebab sekarang aku tengah melantak asam..Mak aku keluar so die tak nampak..hehehehehe...ok byee...;p

No comments:

Post a Comment