Thursday, April 7, 2011

KA, Din dan Pak Ya....

KA, Din  dan Pak ya...Sape itu KA, Din dan Sape itu Pak Ya.??..Mereka bukan sedara rapat tau juga sedara bau-bau kentot....KA dan Din ialah classmate aku merangkap teman segosip serta teman segroup assignment.  Pak ya tu aku tak kenal sape..Saje je main sebut-sebut....Ehhhh gile ape....Sebenarnye pak ya tu nama sebuah kedai makan dekat puncak alam ni...Tak tau la kot-kot name owner kedai tu memang pak ya  ataupun owner tu saje bubuh nama tu sebab name tu best....ehhh best ke??..First time aku datang sane pun sebab KA dengan Din  ajak buat assignment kat sane..Teruja jugak bila cakap nak pergi kat Pak Ya sebab famous jugak kedai Pak Ya ni..Tapi untuk kami golongan katak bawah tempurung ni haram nak tau kat mane letaknya kedai pak ya tu...Kalau budak berdua tu tak bawak kami mungkin sampai habis belajar kami tak tau kedai pak ya tu kat mane..Sadis kan kami..Sangat katak bawah tempurung...

Mula-mula je Ka cakap nak ajak pergi pak ya aku terus tanya kat mane and pergi naik ape..Die kata boleh je jalan kaki..Aku yang lagi lurus dari pembaris ni terus percaya sebab aku ingat kedai pak ya tu dekat-dekat dengan rumah aku je..Naif kan aku??Rupenya kalau jalan kaki sure luruh buluh kaki serta basah ketiak walaupun jalan malam-malam...Gile nak jalan kaki jauh macam tu..Boleh kurus serta merta...So kami pun pergi la kedai pak ya tu dengan menaiki motor KA dan Din.  Masa diorang cakap nak kene pergi naik motor tu aku dengan cik lis dah gelabah dah..Siapa nak naik dengan siapa ni..Tak kan nak cabut undi macam kitorang selalu buat bila nak bahagi-bahagikan kerja..Kerja gila namanya tu..Lepas sedikit perbincangan (cehh macam bincang benda besar je kan) kami pun decide aku naik dengan KA dan cik lis nak dengan Din...

KA bawak moto laju gile okey..Aku rase macam nak terbang dan nak tercabut gigi aku...Ehh bukan sebab aku bergigi palsu okey..Sebab kelajuan yang terlampau sampai angin masuk menderu-deru ke dalam mulut..Korang dapat bayangkan tak????Ala yang macam iklan tv yang die bukak tingkap dalam kapal terbang tu...Ha..Macam tu la...Aku ingat aku sorang je yang rasa pengalaman macam tu..Tapi cik lis pun sama..Turun je motor kaki ketar-ketar...Tak tau la sebab sejuk atau cuak naik motor laju sangat...Diorang ni mungkin bekas mat rempit sejati yang dah pencen agaknya...Atau mungkin aku je yang perasan diorang bawak laju padahal bagi diorang tu biasa je..Entah la kan..

Berbalik kepada cerita kedai pak ya tadi ye..Meh kasi promot sikit..Tomyam kat sini best gile..Ada banyak bintang-binantang..Binatang tu bukan la maksudnye lalat, semut terbang ataupun lipas kudung tapi maksud aku ade banyak sotong,udang dan ayam...Kalau kat kedai lain order tomyam sure ayam tak lebih 5 ketul tapi potong kecik-kecik okey, sotong 2 ketul yang  besar lagi kuku aku daripada sotong tu, dan banyak serai dan bawang...Tapi kat sini walaupun daging yang die bubuh dalam tomyam tu kecik-kecik tapi bnyak lagi benda-benda lain macam sotong dan udang..So puas hati la makan kat sini..Balik je rumah aku terus promot kat housemate aku...Agak-agak aku boleh mintak komisyen tak  kat pak ya la sebab promot kedai die???..Siap tulis dalam blog lagi ni..Mungkin jugak kalau aku bagi tau pak ya lepas ni aku boleh jadi model kedai pak ya pulak..Sape tau..hahahahahaha..Okey kalau aku jadi model kedai pak ya sure aku tak lupe nak invite KA sekali....Jangan risau ye Ka...;p

Di sebabkan dah jatuh cinta dengan ikan-ikan dalam akuarium kedai pak ya tu dan tomyam pak ya yang sedap tu hari ni kami buat kerja sekolah kami kat sane lagi...Ehhh lupe nak mention yang mase first tu kami pergi kedai pak ya tu KA dah memurahkan hati beliau dengan belanja kami roti canai..Aku pilih roti sardin dan Cik lis roti telor..Yang pelik nya Ka and Din cume order roti kosong je...Mungkin sebab aku dengan cik lis dan order over-over so diorang order yang sederhana je la kan..Jimat belanja..hehehehe...

Begitulah kisah Pak ya dan Ka serta Din..Terima kasih pada KA dan Din sebab dah bawak kami yang katak bawah termpurung ni pergi makan kat sane..Kalau tidak sampai kesudah tak tau kedai pak ya tu kat mane..

Nota kaki: Cube kau kira berapa banyak aku mention nama kau dalam blog aku ni...Sila terharu ye KA ..hahahahaha...



5 comments:

  1. first time yea semalam g sana?hehe..eka dtg kali kedua.ejat panggel kedai tu hidden village..sbb tersorok an.hahah

    ReplyDelete
  2. smlam tu second time la dear..hehehe..ooo hidden village..hahaha..pndai ejat kasi nama..mmg tersorok sgt..first2 dtang mcm tak logik plak mcam ade kedai kat stu kan..hehehe...

    ReplyDelete
  3. saye sangat terharuuu!!! yeayyyyy-ka!!

    ReplyDelete
  4. kui3..sama ah eka pun smlm second time mkn.first time dulu minum jer.hahahahahaha.kalo xde org bawak memang tak tahu la an

    ReplyDelete
  5. ka:kau wjib terharu..hahaha..

    eka:itu la psl..tak pernah tau kwujudan kedai tersorok tu..sedap pun sedap..hehehe..

    ReplyDelete