Monday, March 21, 2011

4 cara mudah mengurangkan JK.

Ape korang selalu buat nak hilangkan JK..??Tau ape itu JK..Singkatan kepada Jiwa Kacau...Semua orang dok guna perkataan ni kan..Toksah buat-buat tak tau la..Aku just nak share ape yang selalu aku buat bila aku sedang jk...Kalau nak ikut meh la cube try test...;p

1. Kalau serabut sampai rasa nak nangis tu biasanya aku amik wudu' dan terus bersolat..Ni kalau la time jk tu ade waktu nak solat..Lepas je solat sure rasa hati tenang je..Dah tak serabut lagi..Tak caya korang semua try buat..Sure tenang punye la..Takde rasa nak nangis dah...

2. Kalau dah tak boleh solat atau time tu tak masuk waktu lagi aku biasanya pergi berjoyah dengan kawan-kawan..Time-time jk ni dilarang sama sekali duduk keseorangan..Tak payah nak layan jiwang sangat nak duduk sorang-sorang sambil kira bape liter air mata menitik...Lepas aku sembang-sembang dan buat lawak bodoh dengan kawan-kawan terus mood aku jadi baik..Tak de nak jk-jk lagi...Senang kan...Sebab itu la pentingnye kawan-kawan pada aku..Untung aku ni jenis banyak cakap...

3. Kalau la time JK tu kawan-kawan sorang pun tak de aku pun pergi ngadap laptop dan cari kawan dalam ym aku..Dia la selalu tempat aku luah masalah..Dia adalah Datin tak pun akak aku..Lepas aku luah semua dan berdarah telinga die dengar masalah aku maka hilang la jk aku..Tapi selalunye cara ni tak berapa berkesan sebab bila dah offline dan mula duduk sorang-sorang balik aku dah jk semula..haiishhhhh...

4. Ni cara paling terakhir.Kalau la datin pun tak online nak melayan jk aku ni biasanya aku bz kan diri ngadap fesbuk dan luahkan semua kat blog...Lepas tu aku motivate diri aku sendiri supaya tidak JK lagi..Ni la paling jarang aku buat sebab susah kot nak ajar hati sendiri tak jk...

Empat step mudah yang aku buat bila aku JK..Korang pulak macam mane??

No comments:

Post a Comment