Saturday, March 12, 2011

Saya si gemok yang pemalas..

Ye betul sangat la tajuk entry kat atas tu...Memang aku sangat pemalas...Aku malas basuh baju,jemur baju,lipat baju dan iron baju..Tapi nasib baik aku rajin pakai baju..Kalau pakai baju pun malas jawabnye dah ramai la yang terkorban tengok lemak-lemak dan selulit dibadan ku..Sedang kawan-kawan seangkatan basuh baju entah setiap hari tak pun setiap 2 kali seminggu tapi aku hanya memilih untuk basuh baju seminggu sekali je iaitu pada hari sabtu atau hari ahad..Sungguh busuk kan perangai aku...Tapi sebenarnye aku membantu kawan-kawan untuk menjimatkan bil air serta bil api yang sentiasa mahal..Tak gitu kawan-kawan sekalian...

Sebenarnye aku tidak la berperangai busuk serta teramat pemalas macam kat atas tu...Ehh tak caya pulak betul la..Meh kasi aku bela diri jap ha..Selain untuk menjimatkan air serta elektrik sebenarnye kan ke keje senang kumpul dulu semua baju tu then baru basuh...Kalau kat rumah sendiri ye la aku basuh hari-hari..Ni kat rumah sewa kot..Kene ade etika beb...Kalau nak tahu setiap kali aku basuh baju mesti ade 3 kategori..First t-shirt dan seluar, second baju kurung dan selendang and third baju dan seluar kecik...Tengok betapa beradab nye aku membasuh baju..Tak campur punye..Sebab ni jugak la punca aku malas nak basuh tiap 2 kali seminggu..Jenuh kot nak tunggu mesin tu putar...Lain la kalau mesin auto..Kau pergi buat keje kau tak lama lepas tu dah settle baju-baju kau..Tunggu nak jemur je kan..Ni manual je..Tak yah nak demand sangat nak auto..Ni pun dah bersyukur sebab tuan rumah kasi...Kalau tak kecik la lengan aku membasuh guna tangan hari-hari...



Memang aku akui barang-barang aku memang agak bersepah..Lagi-lagi rak buku dan tudung aku..Confirm nui ade ngumpat aku dalam hati..Betul tak anje..Lepas aku balik kelas aku terus letak je buku aku tu kat atas rak aku tanpa susun-susun..Sebabnye aku nak kerja mudah..Penat kot balik kelas kan..Tudung pun macam tu jugak..Main sumbat je kat rak tu..Hasilnye macam sarang tebuan dah rak aku tu...Kalau nak tahu ade hari-hari yang aku rajin..Contohnye macam hari ni..Aku bukan tak sedar rak buku dan rak tudung aku tu bersepah tahap puaka cume aku perlukan masa yang betul-betul terluang baru la aku kemas..So pagi ni aku bangun-bangun tido je sawan rajin aku mai aku pun kemas la semua yang bersepah tadi...Ha jadi korang tak boleh la kta aku ni pemalas kan???hehehehe...

Kepada lelaki-lelaki di luar sane jangan takut nak amik saya jadi isteri..Kerajinan saya masih boleh di pupuk..Ahaksss..Ditambah pula saya suka memasak...Cume berkaitan baju je saya tak suke...peaceeeee...

No comments:

Post a Comment