Friday, March 4, 2011

I Miss u a lot my friend...

Tadi aku bukak page kawan aku kat fesbuk..Nama die fadzly atau dikenali sebagai amir...First aku contact die mase aku diploma kalau tak silap..Dah 3 or 4 tahun lepas la...Sejak dari situ kami mula rapat..Mesej boleh dikatakan hari-hari and kol pun boleh tahan jugak..No heart feeling cume kawan-kawan je..Die ade jugak cerita masalah die pada aku..Time tu die baru putus cinta...Tak lama lepas tu die dah ade gf baru..Ha biasa la bile dah ade gf dah mula la jauh dengan aku..Kalau la kau tau sebenarnye aku kecik ati gile dengan kau time tu gemok...Dah ade gf tinggal je aku kan..Dah la time tu aku single..Selalu kau ade teman mesej-mesej dengan aku...Lepas tu pulak aku ade bf..So seperti biasa kalau dah ade gf and bf ni mula la dah tak ingat member-member sebab masing-masing dah asyik bercinta...

Sejak ade fesbuk time aku mula masuk degree tu kami contact semula..Ade jugak ym2 sembang-sembang..Dan bila aku ade masalah dengan encik bf aku cerita kat die la..Die pernah cakap dengan aku..Sape berani kacau or kecewakan makcik aku ni siap la...Die panggil aku makcik and aku panggil die pakcik...Bile aku putus cinta pun aku cerita kat die jugak..Macam-macam jugak la die cakap dengan aku..Die bajek macam dr cinta dah sebab ceramah aku tak ingat...Mase first aku couple pun actually die tak suke sebab die ade bad perception pada orang sarawak..Mungkin berdasarkan pengalaman die kot..

Mase aku baik dengan Encik B pun aku ade cerita kat die..Die marah jugak kat aku sebab cepat sangat percaya lelaki..Tapi aku backup balik encik b ni sebab aku cakap aku percaya die lelaki baik..Sambil-sambil tu die ade jugak ajak aku buat business sama-sama..Aku ni mane la ade duit..Student lagi bro..Die semangat betul nak buat business...Nak kumpul duit nak berjaya dan kawin dengan gf die tu..Die sayang gile kat gf die okey..Die siap cakap kat aku if aku tak pergi weeding die nanti putus kawan..Terok betul ugutan kau time tu kan..Dah la aku ni susah nak gerak...Tak reti bawak kereta atau motor..Habis tak kan aku nak pergi naik basikal je weeding kau tu???Habis la market aku nanti...

Sampai la masanya aku kene tinggal dengan encik b tapi aku tak sempat nak cerita ape-ape kat die...Kali terakhir aku tegor die kat ym borak-borak macam biasa je...Lepas aku habis exam 27/10/10 aku dapat satu mesej daripada kawan sekolah aku...Mesej bunyi macam ni...SALAM,BERITA SEDIH.SAHABAT KITE MOHD FADZLY BIN MOHD ARIF MENINGGAL DUNIA.AL FATIHAH..Ya Allah time aku bace mesej ni aku rasa mengigil-gigil....Sikit pun aku tak percaya...Aku kol budak yang bagi tahu aku tu then die cakap betul..Fadzly meninggal excident...Sebenarnye pakcik sampai sekarang aku masih tak percaya kau dah tak de....Serius aku tak tipu...

Serius sekarang ni aku rindu gile nak tengok kau komen kat fesbuk aku dan kutuk-kutuk aku...Panggil aku makcik,panggil aku gemok sedangkan kau lagi gemok daripada aku...Aku rindu nak komen kat page kau bile kau post benda-benda yang agak jiwang dan mengelikan...Aku rindu semua tu pakcik..Aku hilang kawan yang boleh aku ajak gaduh,boleh aku cerita masalah dan boleh buat aku ketawa....Aku rindu semua tu...Aku sedih tak dapat jumpe kau buat kali terakhir...Aku tak pergi reunion sekolah kite hari tu sebab dulu aku excited nak pergi sebab nak jumpe kau..Bile kau dah tak de aku dah tak de semangat dah..Kalau la kau tahu semua ni pakcik....

Aku doakan kau bahagia di sana..Semoga kau ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman...Biar pun kau dah takde dalam dunia ni tapi aku tak kan lupe kan kau pakcik..AL-FATIHAH....

5/07/1988 - 27/10/2010..Moga aman di sana pakcik..Aku rindu kau....=(

Nota kaki: Sila hargai kawan-kawan atau family di sekeliling kite sebelum kite kehilangan mereka..Kerana pergi nya seseorang ke rahmahtullah tidak dijangka bila waktunye...

6 comments:

  1. fada, tacing akk baca. huhuhu.. kalau lah pakcik leh dengar kan.

    al fatihah~

    ReplyDelete
  2. kak fatin:itu la..tp kene redha kan pemergian die..smoga die aman kat sane..al-fatihah...

    ReplyDelete
  3. ouh! tacing giler doe citer . wee~ kalo bestfren aku lah hilang cam nieyh aku leyh giler meroyan jap oh! omg . aku pown sejak da ada bf nie da semakin lupakan bestfren aku yg sgt2 selalu bg support kat aku . ari nie gak nak msg dye ! wee~! aku tamao kehilangan cam kao ! tanak ! tanak !

    ReplyDelete
  4. sedih ak bace da, mcm nak nangis....walaupun ak xde pengalaman kehilangan kawan mcm nie tp ak dpt rasa sedihnye....ak arap ko tabah ye..slalu sedekah Al-fatihah...smoga arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman...amin~

    ReplyDelete
  5. ita:itu la..tibe2 je rndu kat die..ha baik kau cri bff kau cpt sblum tak berkesmptan..nnti msti kte rase hilangye tu...

    nui: aku pun sedih nui..first time aku ilang kwn..aminn..smoga roh die aman kat sne...

    ReplyDelete
  6. bykkan bersabar ye fada, ak pown penah rase mcm yg ko rase mse arwah kwn ak meninggal aritu..mmg rase cm xpercaya yg dye da xde...same2 la kite doakan untk mereka yg telah pergi tu..moga roh mereka smua tenang di sana...al-fatihah utk mereka..

    ReplyDelete