Monday, March 14, 2011

Kamu..Kamu dan kamu tertipu...

Jangan mudah tertipu dengan kecantikan dalam gambar..Sebab ape aku cakap macam tu??Sebabnye gambar selalunye menipu..Dengan ade nya software yang bermacam-macam sekarang ni yang muka tak berapa nak cun pun boleh jadi cun macam erra fazira..Tak caya lagi cakap aku ni???Meh aku nak kasi bukti sikit...


Selepas di edit.

Tengok gambar kat atas ni..Muka penuh bercahaya lagi suci..flawless gila kulit wajah..Hilang semua parut-parut hitam..Ini gambar selepas di edit menggunakan photoscape..Meh aku kasi tunjuk gambar sebelum di edit..Original punye...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Taaarraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Sebelum

Gambar biasa hanya la kusam dan kepam saja muka masing-masing...Macam muka tak mandi pun ade jugak kan..Padahal dah mandi dah...

Kan aku dah kata jangan tertipu dengan gambar..Gambar memang boleh menipu..Dengan ade nya teknologi sekarang ni yang gemok pun boleh jadi kurus,yang hitam boleh jadi putih macam snow white, dah yang tak berapa lawa pun boleh jadi cantik gila...Semuanya hanya di hujung jari..Dats why la aku kata jangan jatuh cinta pada wajah atau gambar di dalam fesbuk atau blog atau gambar kat mana-mana saja lah..Itu semua palsu...Yang penting buruk macam mane pun seseorang tu yang kita nak tengok cantik kat dalam ni ha..Maknanya hati la..Bukan dalam lain ek...Jangan pikir bukan-bukan pulak..

Jadi pentingnya anda berkenalan dengan seseorang itu depan-depan supaya anda tidak mati terkejut tengok rupa beliau disebalik gambar yang cun melecun tu...Aku tak kata gambar orang lain ye..Aku ngata gambar aku sendiri..Pihak-pihak lain mohon jangan terasa okey...


Nota kaki: Lepas ni jangan nak kagum sangat dengan gambar aku dalam fesbuk sebab anda bakal tertipu..Saya tidak la sencantik dan secerah dalam gambar..Saya hanya perempuan bermuka kepam sahaja..Serius tak tipu..Sekiaaaannnnn.....

p/s: Lain la pada orang yang memang dan cun melecun tu sebelum atau selepas di edit pun tetap cun..Yang pasti bukan aku...

2 comments:

  1. bg aku luaran sume same je..yg pntg bg aku dalaman sseorg 2..klu dalaman die cntik..kt luaran die mesti cantik gak..DZAN..

    ReplyDelete
  2. betul2..aku pun stuju jugak dgn ape kau ckp ni..ape yang pnting dalaman kan..luaran tu hnya hiasan..peribadi lebih penting..

    ReplyDelete