Saturday, March 12, 2011

Misi diet???

Salam semua...Di sini nak mengisytiharkan(betul entah tak eja cam ni) bahawasanya misi diet cik pada GAGAL..Ya gagal ye tuan puan cik kak cik adik...Target aku 3 bulan nak turunkan berat ke berat badan yang lebih ideal dan hot tapi setelah tiga bulan aku tengok badan aku same je macam 3 bulan lepas..Maka dengan itu aku rasa misi berdiet aku ni langsung tak berkesan..Kecewa beb kecewa...Macam mane nak jadi lisdawaty macam ni...Ayoooo ama apaaa...Tapi aku tak ade la pergi timbang lagi..Cume dari segi fizikal nampak tak ade beza pun...Lagi satu tak ade sape-sape pun yang cakap "eh fada,kau dah kurus la sekarang"..Ha,maknanya memang aku tak kurus la kan...

Meh nak cerita kenapa misi diet aku ni boleh gagal...Mula-mula berdiet dulu gigih bersenam hari-hari walaupun dalam rumah je..Dah macam nak runtuh dah rumah sewa aku bile aku dengan geng aku bersenam dalam rumah..Mase tu memang keluar peluh banyak la jugak..Nak lebih hebat kami pergi gym kat hostel...Free kot sape tak nak pergi..Konon-konon mengamalkan gaya hidup sihat la tu siap pergi gym bagai..Tapi sekejap je pun...Tak salah aku pernah pergi dalam 2 or 3 kali je..Lepas tu haram..Tak pernah jejak dah kat situ..Alasan kelas kan padahal MALAS...

Time aku rajin bersenam tu aku try skip nasi..Cume makan lauk je...Boleh jugak aku bertahan macam tu..Wa kental beb...Tapi makin lama entah macam mane  aku dah mula makan nasi semula..Nak sedapkan hati sendiri konon-konon order nasi separuh la..Tapi kang petang mengunyah lagi..Diet ape macam tu cik pada oi...Sampai sekarang la aku makan nasi separuh..Tak pernah lagi makan nasi penuh...Kalau aku rasa macam bersalah kat diri sendiri sangat nasi separuh tu aku bahagi dua..Berdisiplin jugak aku ni..kahkahkah..

Cerita banyak pun tak guna sebab badan aku tetap macam ni...Peha.lengan dan perut tetap besar..Dan part paling tembun dan gebu sekali sikit pun tak surut iaitu pipi...Aku benci bile orang cakap pipi aku tembam..Agaknya aku makan-makan semua zat pergi kat pipi kot..Sebab tu pipi aku semangat semacam je..Nak pakai shawl pun segan-segan sebab muka macam buah tembikai...Tapi pakai jugak la sebab nak bergaya kan..Ahaksss...

Walaupun misi diet kali ni gagal tapi aku tak kan putus asa....Misi diet harus diteruskan..Hoeyahhhh..Mari sama-sama kite....

No comments:

Post a Comment