Monday, March 21, 2011

Saat mendebarkan..

Tadi aku dengan cik lis pergi kelas dalam pukul 9.30 pagi..Seperti biasa kami naik bus la kan sebab kelas nui pukul 8.30...Kali ni tak tunggu lama sangat bus rapid kesayangan kami dah sampai..Sampai je kat kampus seperti biasa kami akan lalu kat bangunan FSK dan naik lif..Sebab kami ni terlalu malas nak naik tangga maka lif menjadi pilihan..Padahal satu tingkat je pun..

Sampai je kat tempat lif tu terus pintu lif terbukak..Kali ni pun tak tunggu lama...Beruntung kan hari ni..Masuk je lif terus kami tekan 2...Tiba-tiba lif tu dah tunjuk no 2 tapi tak nak berenti..Kami dah mula cuak..Masing-masing berpandangan..Tapi aku cakap kat cik lis relax dulu..Konon-konon aku cool la kan...Bukan ape..Kadang-kadang lif ni bukak lambat sikit..Lama kat tingkat dua tu still tak bukak-bukak..Lepas cik lis tekan butang bukak pintu tu tibe-tiba lif tu pergi ke tingkat 3..Aduhhhh kami dah semakin cuak..Kali ni aku dah tak cool dah...Scary pulak rasa..Dah la bangunan tu tak ramai orang..Ade ke orang perasan kalau kami tersekat kat situ...Lepas tu cik lis tekan loceng..Konon-konon nak mintak tolong orang kat luar la kan...Tak lama je lepas tu lif tu turun ke tingkat 3 pulak then elok je terbukak.
Kami dengan kelam kabutnye cepat-cepat keluar lif tu..Fuhhhh lega gila..

Nota kaki: Serius lepas ni aku rela naik tangga...Tak nak naik lif kat situ lagi...

No comments:

Post a Comment