Monday, June 13, 2011

Kisah ibu lembu....

Satu pagi yang tenang,mak ayah aku pergi ke ladang untuk melawat-lawat kawasan..Then otw balik tu lalu dekat kawasan kumpulan lembu...Banyak lembu kat ladang tu..Biasa la tempat diorang kan..Lembu-lembu tu bukan la keluarga kami yang punye tapi milik orang kampung yang lain..



Tengah lalu kat sekumpulan lembu tu mak ayah aku ternampak seekor ibu lembu tengah menyusukan anak die yang agak dewasa..Ibarat nye kalau manusia tu macam budak berumur 6 tahun la...Korang bayangkan budak umur 6 tahun masih menyusu badan???

Ayah aku:  Dah tua-tua pun menyusu lagi...(mengumpat lembu tu dengan mak aku)..Then terus berlalu bawak moto...

Tak lama lepas tu mak aku paling belakang tengok si ibu lembu tu tengah laju mengejar mak ayah aku...Ape lagi..Merempit laju la mak ayah aku hari tu..

Rupenya si ibu tu marah bila bapak aku mengata anak die yang dah besar-besar pun menyusu lagi....Paham bahasa melayu rupenye si ibu lembu ni..Musykil aku...Serius lawak gile...

See,ibu lembu pun marah bile ade orang mengata anak die tapi segelintir manusia tanpa rasa bersalah membuang anak mereka yang tak berdosa..Adakah lembu lagi mulia dari manusia????Lu pikir la sendiri......

No comments:

Post a Comment