Monday, June 20, 2011

Rumahku hampir di rampok....

Tajuk entry yang agak gempak kan...Memang gempak pun...Hari ni rumah aku nyaris masuk pencuri...Lebih terkejut lagi mase tu baru pukul 8 malam..Kitorang satu family sedar pun bile akak aku jemur kain kat luar rumah.. *ye jemur kain malam2...Sile jangan pelik...

Then kak long aku sedar yang tingkap bilik terbukak..Die relax dulu sambil meneruskan kerja2 dia...Dalam hati syak aku or kakak aku sorang lagi yang bukak..So die tak de la gelabah sangat...Dah siap jemur kain tu die masuk rumah dan tanya kitorang...Bile kitorang berdua cakap bukan kitorang mula la kitorang pergi bilik dan mula la sesi CSI...



Setelah di siasat ternyata memang ade cubaan pecah masuk rumah..Ade kesan umpil dari luar tingkap tadi..Yang lebih memeranjat kan bile bukan saje tingkap bilik tapi tingkap depan rumah aku pun ade kesan umpil..What the heck sungguh pencuri tak berjaya tu...Tak de kerja lain ke nak mencuri..Pergi la rompak bank...Banyak gak hasilnye..Die ingat rumah aku ni gedung membeli belah ke ape..



Agaknye die dah lame aim rumah kami sebab die berani masuk time mak ayah aku keluar tadi..Cume yang tinggal aku,kakak aku dengan aki aku dan kebetulan abang aku balik...Korang bayangkan betapa berani nye si pencuri ni bile die berani buat kerja se awal 8 malam....Jadi pada semua orang sila la berhati-hati...Sekarang ni pencuri nak masuk rumah tak kire mase..Ade orang atau tak de orang mereka tetap bekerja...

Ape-ape pun bersyukur sebab die tak sempat lagi nak masuk..Semoga Allah melindungi aku dan keluarga aku...Aminnnnnn....

No comments:

Post a Comment