Wednesday, June 8, 2011

My roomate is my bestie.....

Now aku nak cerita pasal roomate aku..Since aku masuk degree aku tak pernah ade roomate lain selain nurul amirah atau lebih mesra di panggil nui..Malam ni malam last aku tido dengan die...Bukan la bermakna kami share satu selimut dan satu katil..Lessi sangat tu......So sempena malam last ni teringin pulak nak buat entry khas untuk roomate tersayang ni...

ini la roomate saya..Nama die nurul amirah...Die sangat suke pooh..tengok die comel macam pooh kan...=)
Kami berkawan dari diploma lagi..Tengok muka time diploma kami...Innocent kan..
 First aku masuk uitm puncak alam memang aku dah sama bilik dengan nui sebab kami memang plan nak duduk same-same..Aku sanggup tunggu die sampai baru aku register hostel..Alhamdulillah dapat jugak kami satu bilik..So tak de la rase sedih sangat sebab roomate dengan orang yang aku  kenal dan rapat..Bile roomate dengan orang yang kenal ni tempat yang asing bagi kite pun dah jadi biasa kan....

Ni mase semester pertama kami..Aku sem 2 nui sem 3..Die senior sikit..;p
Masuk je sem 3 pihak kolej pulak yang tetapkan bilik untuk student..Time tu aku dah gelabah dah...Sure aku tak dapat sebilik dengan nui sebab dengar gosip-gosip liar diorang susun ikut course..Dah tentu aku dengan nui amik course yang berbeza...At last memang betul pun..Nui satu tingkat bawah daripada rumah aku...Serius aku sedih time tu sebab aku nak sebilik dengan nui..Tapi mungkin ade kelegaan di pihak nui sebab tak tahan dengan aku yang suke sepahkan bilik..hihihihihi...Part paling sedih bile aku kene duduk sorang-sorang sebab roomate aku sampai ke sudah tak ade..Entah berenti belajar ke ape entah...Nasib baik tiap-tiap malam cik lis yang baik hati teman aku tido...

Ini pulak sem kedua kami kat puncak alam...Tengok muka sendiri rasa nak lempang diri sendiri sebab time ni tengah putus cinta...Suffer la tu konon..

Semester 4 pulak kitorang kene kick out daripada hostel..Bukan sebab kitorang buat hal tapi sebab memang senior kene duduk kat luar..Sekali lagi nui jadi roomate aku...Aku yang pilih nak roomate dengan nui sebab aku tau kalau aku tak satu bilik dengan nui sure lepas ni tak de peluang macam tu dah...So lebih kurang setahun jugak la kiotorang jadi roomate dalam bilik yang comel tu...

Ni mase aku semester 4..Nui dan budak2 ni celebrate bday aku..Mungkin ni last bday aku sambut dengan kau nui..=(
Ini sem terakhir kami bersama..Sekejap kan mase berlalu....
I love my roomate so muchhhhhhhhhhhh....
So memang time degree ni aku tak pernah ade roomate lain selain nui..Nui tabah je terima perangai roomate die ni yang kadang-kadang suke sepahkan bilik,malas lipat baju,malas sapu sampah dan malas macam-macam lagi la..Nui tak pernah merungut..Thanks untuk tu nui...Aku suke sebilik dengan kau..Mungkin lepas ni kite dah tak berpeluang nak sebilik lagi..Harap kau tak kan pernah lupe kenangan kite jadi roomate...Kau roomate terbaik aku...i'm gonna miss all our memories at puncak alam...Kau la roomate kau la bestie aku...Aku sayang kau sangat-sangat nui..Sedih nak pisah dengan kau esok...=(...Dah tak nak taip lagi nanti nangis depan kau maluuuuuuuuuuu.....


7 comments:

  1. da, touching siot bace entri pasal ak kot...terasa sgt2 disanyangi nie..ak pun x kan lupakan segala kenangan kite sepanjang kite kawan dari dulu diploma sampai la skarang nie...u r welcome...ak pun seronok jadi roommate kau...kau la roommate terbaik yang pernah ak ade...ak pun syg ko gile2 sgt...ak pun sedih dah nie..ak tkt nak berpisah ngan ko...nnti ade mase kte jumpe taw..jgn lupe kan ak ye...love u so damn much ....

    ReplyDelete
  2. mmg ptt rase disygi sbb aku mmg syg kau nui..insyaallah pnjg umur kte jumpe lagi..love u so much nui...=)

    ReplyDelete