Tuesday, June 21, 2011

Televesyen ooo televesyen..

Tengok datin's diary buat entry  pasal tv aku pun nak buat jugak la...Kalau datin begitu hambar hidup dia tanpa tv tapi lain pulak bagi aku...Aku langsung tak teruja nak tengok tv...Sebab ape??Meh aku nak story mory sikit...


Dulu mase aku muda-muda kecik beringus lagi aku suke gile tengok tv..Macam datin jugak la...Ratu telenovela,ratu television sume pun aku la...Tapi setiap kali aku nak tengok tv mesti kene berperang dulu dengan ayah aku sebab ayah aku selalu berebut nak tengok tv dengan aku...Kalau menang perang tu dapat la aku tengok tv tapi kalau kalah ape lagi masuk bilik sambil hempas pintu sampai nak tercabut pintu....Biasa lah nak tunjuk protes sebab kalah kan....



Bile dah besar sikit dan kat rumah ade astro lagi la selalu je aku kalah bile berebut tv dengan ayah aku sebab kat astro hari-hari ade bola..Ayah aku sangat gile bola...Die boleh tengok bola berulang-ulang kali...Memang tak de can la aku nak tengok drama-drama kesukaan aku....Kadang-kadang sebab nak tengok drama series yang aku memang dah layan kebetulan pulak sama dengan bola yang ayah aku nak tengok aku mesti tipu ayah aku cakap "alaaa abah,cerita ni episod akhir ni..kene tengok ni.." Dan biasanya mesti aku berjaya...Ape lagi..Lepas tu gune taktik tu je la kalau nak menang tengok tv....hihihihihi...Tapi kali ni kalau kalah pun aku dah tak main hempas-hempas pintu dah cume pergi masuk bilik dengan muka ketat...Dah besor kan...



Sebabkan selalu sangat kalah perang tv dengan ayah aku la buat aku yang mulanya gile tv langsung tak teruja dengan tv...Tapi elok jugak macam ni sebab kurang sikit dosa nak bergaduh dengan abah...Sekarang ni ayah aku tengok tv tanpa sorang pun pesaing..Kadang-kadang die tido awal sebab tak de teman nak berebut tengok tv....Aku dah malas nak berebut lagi...Kasi can kat abah je tengok tv..Aku ngadap laptop je la....

No comments:

Post a Comment