Thursday, February 3, 2011

Chef Wan masuk dapur rumah aku lah....wowwww!!!!

Hari  ni  aku   ditugaskan  sebagai chef  penuh  untuk tengah hari  ni..Semua  menu makanan tengah hari  ni aku  yang sediakan...Mak   aku  pergi  makan  kenduri  so   aku  la  yang kene  ganti  tempat mak aku  sebagai tukang masak..Mak  aku cume bagi arahan nak  masak ape...'Dik,udang tu masak cili api pas tu ikan haruan tu pulak masak  sambal"...Baik bosssss!!!!!

Bermula  la  sesi tungkus-lumus  kat dapur..First  aku  masak udang masak lemak  dulu  sambil  goreng ikan  haruan..Dah  settle  udang masak  lemak tu  aku masak pulak sambal  untuk  ikan haruan   tu..Tak  cukup  lengkap  kalau tak  de  sayur..Ikut aku  relax  je takde sayur  tapi nanti ayah  aku  mesti  bising punye...So  aku pun  masak la  sayur kacang buncis..Penat gak wehh nak masak  3 menu...Basah  gak  la  ketiak..Tapi  jangan risau  tak  masuk dalam  masakan punye..;p..Aku  rasa  macam aku  ni  chef wan  dah  bile  bertungkus-lumus  kat dapur macam  tu..Selalu nak feeling-feeling  hebat  kan...Nah amik  la kau..;p

Meh  aku  kasi  tunjuk masakan  aku hari ni  yang ala-ala  chef  wan  tu...Chef  wan  ke??Perasan  sangat kau  ni ..Padahal  masak  biasa-biasa je...


Udang masak lemak..

Ikan haruan sambal..


Kacang  buncis  goreng
Menu  kami hari ni..

Tadi abg  aku yang no 2 makan aku tanya  la die..."sedap tak  orang masak??"sedap kan...Tau  tak  die jawap ape???Korang memang la tak  tau kan..Meh  aku kasi tau..."Tak sedap pun,abg  makan sebab  lapar je"...Hampeh  punye jawapan..Aku ni punye  la basah-basah ketiak masak untuk tengah hari  die boleh cakap  macam tu..Aku tau sebenarnye sedap tapi die saje je jawab macam tu...Tak nak aku riak..Takpe-takpe..Aku paham ape ade dalam  hati die tu...

Saya sangat suke memasak...Saya rela masak 20 jenis masakan daripada disuruh menjahit sehelai baju...Sekian dari cik pada.....Kalau nak resepi sile leave your comment kat bawah ni..Cehh bajet ade orang nak resepi kau yang biasa-biasa  ni...poooraaaaahhhh!!!!!!!

No comments:

Post a Comment