Saturday, February 19, 2011

Cina yunan

Tadi kakak aku cikoren suruh aku on ym sebab nye nak berjoyah..Biasa la die tu memang hobi berjoyah..Maaf cik oren...Ni isi penting dalam perbualan kami...

"Mak abah kite,nama saodah binti labuh,Labuh tu binti abdullah..Labuh abdullah means die cina weii,cina yunan,cam tak caya je kan..hahahaahaha.."

Aku pun terkejut dengar berita ni..First time kot tau pasal benda ni..Ingat bapak aku melayu tulen tak campur mane-mane...Aku tanya kakak aku mane dapat info ni..Die cakap abang ayah aku cakap..Baru aku boleh percaya sebab takut cik oren ni buat fakta sendiri sebab name atok ayah aku labuh bin abdullah die main petik je kata cina kan....

Punye la teruja dengan berita terbaru lagi terkini ni...Tak payah nak teruja sangat la cik pada sebabnye kalau berketurunan cina pun kau tetap muka melayu tulen....Sape tak tak teruja beb cina yunan tu..Okey poyo...Nanti readers muntah dengan statement ni...Saya cukup bangga menjadi orang melayu apatah lagi melayu yang ade campur-campur cina...Opssss statement yang bakal buat orang ramai mengumpat saya ni....

Tang mane darah cina pun tak tau la...


Nota kaki: Mak saya pun keturunan cina jugak tapi langsung takde macam orang cina...Kalau mak dan ayah saya muka macam cina mesti saya cantik macam zhang zi yi kan..kan..kan..hahahahahha...

7 comments:

  1. hahaha..klu tang taik lalat tu serupa syarifah aini la..bukan org cina...

    ReplyDelete
  2. kalu syarifah aini bukan mcm org cina..so die mcm org arab la..mungkin muka ko xde mcm org cina....tp org arab...hahahahah.....

    ReplyDelete
  3. datin:hahah..tang mne arab pulak dah...idung pun kepek nak jdi arab..hahaha..cino pun tak do..bia la atok2 je yg jadi cina..cicit2 melayu sudah...

    ReplyDelete
  4. hahha, cina yunan..memang terbaik lah fakta tu...harap2 kita jumpa lah keturunan kita kat yunan tu...hahha
    - cik oren si cantik manis, berwajah melayu cantik tetapi berdarah sedikit cina...kakkakakaa

    ReplyDelete
  5. ite pun ktrunn cine yunan jugk :)

    ReplyDelete