Saturday, February 19, 2011

Penakut dan mengada tahap 5

Hari ni roomate aku nui balik kampung lagi...So aku tinggal sorang lagi la minggu ni..Tapi tak pe sebab aku ade housemate lain..Kalau sorang-sorang je satu rumah ni sure aku dah paksa nui bawak aku balik sama...Seperti biasa kalau roomate aku tak de sure aku kene tido sorang-sorang..Ha part ni la yang aku tak berapa nak suke ni..Bukan takut ek tapi tak berapa nak suke..Harap maklum ianya berbeza...;p

Pernah satu hari aku pure-pure kental hati cube tido sorang-sorang sebab tak nak susahkan cik lis tido dalam bilik aku..Lagipun awal-awal lagi die dah tido sebab die ni macam orang tua...Tido mesti awal..Tapi pagi-pagi aku tengok tak de pulak bangun awal buat sarapan untuk ahli rumah...Maaf cik lis sebab mengata..;p.Raya nanti aku mintak maaf ye...Mase aku berlagak macho tido sorang-sorang tu korang nak tau aku tido pukul berapa???Pukul 4 pagi...Bukan sebab aku layan movie atau berblog tapi aku tak boleh tido..Kepala otak aku ni duk ingat cerita-cerita hantu yang pernah aku tengok walaupun 2 tahun lepas punye cerita hantu..Tu belum lagi cerita hantu dari mulut ke mulut tu...Habis semua aku nak ingat time aku tido sorang-sorang..Hasilnye aku berjaya tido pukul 4 pagi...Jangan tanya pulak la aku bangun pukul berapa kan...Mesti la 'awal'..

Aku memang jenis tak boleh tido sorang-sorang..Sebab sure aku tak boleh nak lelap mata...Tapi kadang-kadang tu kalau hati tibe-tibe kental tu aku mampu la..Bukan aku ni mengada-ngada sampai tak leh tido sorang langsung...Selain tak boleh tido sorang aku jugak mesti kene tido tepi dinding atau tengah kalau tido lebih dari dua orang..Sebabnye aku akan rasa selamat sikit...Daripada kecik aku macam tu..Mugnkin mase kecik aku ingat hantu tak kacau kot orang yang tido tepi dinding and tido tengah..Pikiran budak-budak kan memang pelik-pelik..Pelik-pelik pun sampai sekarang la kau macam tu cik pada oi...okey i admit..

Tabiat tak boleh tido sorang-sorang aku ni bukan dah akhil baligh baru ade ye anda-anda semua...Since kecik lagi aku memang tak boleh tido sorang..Sebab aku ingat lagi mase kecik-kecik dulu mak aku mesti kene teman aku tido sampai aku betul-betul lelap baru la mak aku masuk bilik die..Ha,sangat manja dan mengada kan..Sebabnye aku ni penakut sikit...Okey tak sikit sangat la penakut banyak jugak....

Sampai dah besar badak ni perangai time kecik-kecik tu ade..Cume dah okey sikit la....Pernah jugak mak cakap kat aku kalau dah kawin nanti kalau laki outstation macam mane...Aku dengan selamber jawab orang tido la dengan orang gaji..Wahh kaya sungguh kau nanti sampai ade maid...Kesimpulanye kalau laki aku kene outstation nanti sure la aku nak ikut..kan senang macam tu..heeeeeeeeeee...Semua orang takut nak buat isteri bile baca ni sebab takut dapat isteri kaki mengekor...;p

Nota kaki: Last tido dengan mak ayah mase umur 21 tahun...Dasyat kan saya....Sila angguk;p..

2 comments:

  1. isk2 sian roomate ak sampai tak leh tdo ak xde...baek la nnti ak balik kite balik same2 ek....hehehehe terasa diri amat berharga skang nie :)

    ReplyDelete
  2. ha tu la..roomate saya suke tinggal saya tdo sorg2 tau...hahaha...kerana dirimu begitu berharga..wahhhh...

    ReplyDelete