Sunday, February 20, 2011

Menu hari minggu

Seperti biasa hari-hari minggu ni sure la kami si gadis-gadis rajin masak kat rumah kan...Dah name pun gadis kan...Gadis mestilah rajin,sopan santun,pandai masak dan berbudi pekerti..Okeh cukup, dah lebih sangat la tu.

Dari semalam lagi aku dengan cik lis dah plan nak masak gulai ikan masin nenas..Baru plan-plan je air liur dah meleleh dah duk bayangkan gulai ikan masin nenas tu...So bangun je pagi ni..Ehh pagi ke ek??Weekend macam ni cik pada jarang bangun pagi..Tapi tidak la sampai pukul satu..Over sangat tu kan..Seperti biasa setiap pagi cik lis akan main miskol2 aku...Konon nak kacau aku tido la..Sekali aku angkat turun kredit die.Padan muka kau cik lis..Asek kacau aku je...;p..Cik lis dah mula bising-bising suruh aku mandi sebab die dah lapo...Lepas mandi aku pun telefon mak aku....

"mak, nak masak gulai ikan masin nenas gune ikan ape ek???ni dah soalan kedua aku tnye sebab sebelum ni aku dah pernah masak dah kat rumah sewa tapi tak ingat pulak..Dasyat ingatan kau ni cik pada...

"gune ikan talang tak pun....part ni aku dah tak igt..ade stu lagi jenis ikan mak aku sebut..so aku cume dapat tangkap ikan talang je la....Terima kasih mak...Aku dengan pantas dan segera pergi kedai beli bahan-bahan nak masak....

Semua bahan ade kecuali aku lupe beli kunyit hidup..So kaler gulai aku agak pelik sikit la sebab gune kunyit serbuk..Biasa mak aku ajar masak gulai guna kunyit hidup..Kalau mak korang tak tau pulak kan..Aku incharge bahagian gulai dengan sambal tomato dan cik lis pulak bahagian sayur bendi...Nak tengok hasilnye tak???Sayur cik lis paling special sekali...Sebab sayur bendi bercheese...Mesti korang teruja nak tengok kan....jeng jeng jeng.....



Menu pertama: Gulai ikan masin nenas

Menu kedua: sayur bendi cheese cik lis...hahahaha..

ini la menu kami gadis-gadis di petang ahad..yummy2....

Nota kaki: Sayur bendi yang berlendir lagi melekat-lekat tu cik lis yang masak ye..Harap maklum...;p..Walaupun berlendir tapi ianya tetap sedap..Dah boleh kawin dah tu cik lis....

2 comments:

  1. hahaaaa..!
    cik lisha! ape hal masauk sayur bendi pakai air? kehekiehekeihhh...

    ReplyDelete
  2. kak ita,hahaha..habis berlendir2 bendi tu die kejekan.

    ReplyDelete