Sunday, February 20, 2011

Saya bersyukur kerana tidak cantik

by Naza Melman on Thursday, February 10, 2011 at 6:26am
Kerana saya tidak cantik..

saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.


Kerana saya tidak cantik..

saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.


Kerana saya tidak cantik..

saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.


Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.


Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita, dan kerana saya tak cantik, akhirnya saya menemui insan yang mencintai saya seadanya.


Paling penting, kerana saya tak cantik..

saya sentiasa mencuba untuk menjadi cantik pada pandanganNya. Cantik pada pandangan manusia bukanlah apa-apa.




Nota kaki: Saya amik note ni daripada fesbuk in realtionship with..So just nak share dengan readers..Jangan terlalu mengejar kecantikan luaran dengan menjadi hamba fesyen..Cantik pada pandangan manusia bukan la apa-apa tapi sentiasa cube menjadi cantik pada pandangan yang Maha Esa..Sama-sama lah kite muhasabah diri...

2 comments:

  1. bagus gak jd x cantek.....tp kamu cantik.,pada

    ReplyDelete
  2. anonymous:memang bagus kan..boleh elak bnyak pekara..ishh mne ade saya cntik..ramai lgi yg cntik..saya biasa2 je...

    ReplyDelete